REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO LUMINE CONCEPT

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego, świadczenia przez Sprzedawcę na rzecz Klientów Usług Elektronicznych oraz zasady składania Zamówień oraz zawierania i realizacji Umów Sprzedaży. Regulamin określa również zasady dostawy Produktów oraz zgłaszania Reklamacji. Regulamin zawiera również inne istotne informacje na temat praw i obowiązków Klientów oraz Sprzedawcy.

W razie wątpliwości lub pytań dotyczących treści Regulaminu zachęcamy do kontaktu ze Sprzedawcą, za pośrednictwem adresu e-mail: kontakt@lumineconcept.pl.

      1. DEFINICJE 
      2. POSTANOWIENIA OGÓLNE
      3. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM
      4. ZAMÓWIENIA I UMOWY SPRZEDAŻY 
      5. REKLAMACJE
      6. DOSTAWA PRODUKTÓW
      7. PŁATNOŚCI 
      8. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
      9. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
      10. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
      11. PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ
      12. ZMIANA REGULAMINU
      13. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
      14. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

  • DEFINICJE 

 

      1. Użyte w Regulaminie zwroty pisane wielką literą, mają następujące znaczenie:
      1. Akty Prawne – przepisy prawa, które bezwzględnie obowiązują w momencie zawarcia Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy Sprzedaży, wraz z uwzględnieniem wszelkich zmian w tych przepisach, jakie mogą nastąpić w czasie trwania tych umów, a także wszelkie nowe przepisy prawa powszechnie obowiązującego, które wejdą w życie w okresie obowiązywania tych umów;
      2. Cena – określona w złotych polskich (PLN) kwota brutto (wraz z podatkiem) należna Sprzedawcy za przeniesienie własności Produktu na Klienta zgodnie z Umową Sprzedaży. Cena nie obejmuje kosztów dostawy ani innych usług, chyba że warunki aktualnych promocji, o których informuje Sprzedawca stanowią inaczej;
      3. Dzień Roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
      4. Klient – podmiot będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą, który zgodnie z Regulaminem zawiera Umowę Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego, składa Zamówienie lub korzysta z Usługi Elektronicznej, posiadający zdolność do czynności prawnych w zakresie umożliwiającym skuteczne dokonanie tych czynności. Klient będący osobą fizyczną, której zdolności do czynności prawnych jest ograniczona, aby zawrzeć Umowę Sprzedaży lub Umowę o Świadczenie Usług, jest zobowiązany uzyskać wymaganą przez Akty Prawne zgodę swojego przedstawiciela ustawowego oraz przedstawić taką zgodę na żądanie Sprzedawcy. Przyjmuje się, że Umowy Sprzedaży, a także Umowa o Świadczenie Usług, zawierane za pośrednictwem Sklepu Internetowego, mają charakter umów powszechnie zawieranych w drobnych bieżących sprawach życia codziennego, o których mowa w Kodeksie Cywilnym. W uzasadnionych przypadkach zawarcie Umowy Sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego będzie możliwe jedynie przez osoby powyżej 18 roku życia oraz posiadające pełną zdolność do czynności prawnych – o czym Sprzedawca poinformuje Klienta po złożeniu Zamówienia. Klientem może być osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, która w swoim imieniu podejmuje czynności celem nabycia lub nabywa Produkty za pośrednictwem Sklepu Internetowego;
      5. Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny, (Dz.U.2023 poz. 1610 ze zm.);
      6. Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
      7. Koszyk – jedna z Usług Elektronicznych świadczonych przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu Internetowego, umożliwiająca złożenie Zamówienia obejmującego wybraną ilość określonych przez Klienta Produktów, a także obejmująca takie funkcjonalności jak podsumowanie Ceny wybranych przez Klienta Produktów oraz prezentowanie łącznej Ceny za wszystkie Produkty znajdujące się w Koszyku oraz prezentowanie łącznej wartość Zamówienia, tj. obejmującej również koszt dostawy. Sprzedawca zastrzega możliwość wprowadzenia limitu Produktów lub limitu łącznej Ceny Produktów możliwych do dodania w ramach jednego Zamówienia. W takim przypadku, Klient zostanie o tym powiadomiony za pomocą odpowiedniego komunikatu – podczas próby złożenia Zamówienia;
      8. Nielegalne Treści – wszelkie informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do danego działania są niezgodne z powszechnie obowiązującym prawem, w tym Aktami Prawnymi (tj. przede wszystkim treści dyskryminujące, wulgarne, nawołujące do nienawiści, naruszające dobra osobiste, naruszające prawa autorskie oraz treści, które promują materiały o charakterze jednoznacznie seksualnym, przemoc lub jakąkolwiek nielegalną działalność). 
      9. Produkt – rzecz ruchoma stanowiąca przedmiot Zamówienia lub Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą, prezentowana w Sklepie Internetowym przez Sprzedawcę i która może ulegać konfiguracji na życzenie Klienta;
      10. Przedsiębiorca – Kupujący, który nie jest Konsumentem i który zawiera Umowę Sprzedaży lub Umowę o Świadczenie Usług lub inną umowę ze Sprzedawcą w celu związanym bezpośrednio lub pośrednio z prowadzoną działalnością gospodarczą lub zawodową;
      11. Regulamin – niniejszy regulamin określający warunki i zasady korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego i jego funkcjonalności oraz zasady składania Zamówień oraz zawierania i realizacji Umów Sprzedaży. W zakresie Usług Elektronicznych niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
      12. Sklep Internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, umożliwiający składanie Zamówień, zawieranie Umów Sprzedaży oraz świadczenie przez Sprzedawcę Usług Elektronicznych, dostępny pod adresem internetowym: www.lumineconcept.pl;
      13. Sprzedawca – Dominika Knapik, prowadząca działalność gospodarczą pod firmą DOMINIKA GANCARCZYK LUMINE CONCEPT, adres: ul. Jana Pawła II 93, 34-115 Ryczów; NIP 5512647658, REGON 387995320, adres strony internetowej: www.lumineconcept.pl, adres poczty elektronicznej: kontakt@lumineconcept.pl;
      14. Treść – treść tekstowa, graficzna lub multimedialna (w tym w szczególności opis lub zdjęcie Produktu), w tym stanowiąca utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2022 poz. 2509 ze zm.) oraz wizerunek osoby fizycznej, zamieszczana i rozpowszechniana przez Sprzedawcę w ramach Sklepu Internetowego;
      15. Umowa o Świadczenie Usług – umowa o korzystanie ze Sklepu Internetowego i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych, zawierana między Klientem a Sprzedawcą, na odległość i za pośrednictwem Sklepu Internetowego, na warunkach i zasadach określonych w Regulaminie, który stanowi integralną część Umowy o Świadczenie Usług;
      16. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, zawierana między Sprzedawcą a Kupującym za pośrednictwem Sklepu Internetowego, której przedmiotem jest przeniesienie przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego własności Produktu lub Produktów objętych Zamówieniem złożonym przez Kupującego, w zamian za zapłatę Ceny powiększonej o opłaty dodatkowe, w tym koszty dostawy – wskazane Kupującemu podczas składania Zamówienia. Warunki Umowy Sprzedaży określa w szczególności Regulamin. Umowa Sprzedaży jest zawierana pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość, po akceptacji danego Zamówienia przez Sprzedawcę na zasadach określonych w Regulaminie. Złożenie Zamówienia nie stanowi o zawarciu Umowy Sprzedaży ani zobowiązaniu Sprzedawcy do jej zawarcia;
      17. Usługi Elektroniczne – usługi świadczone drogą elektroniczną w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020 poz. 344 ze zm.), przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego, zgodnie z Regulaminem. W zakresie, w jakim Usługi Elektroniczne są świadczone przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą, odpowiednie postanowienia dotyczące zasad korzystania z tych usług zawarte zostały w regulaminach świadczenia usług przez takie podmioty;
      18. Ustawa o Prawach Konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U.2023 poz. 2759 ze zm.);
      19. Zamówienie – oświadczenie woli składane Sprzedawcy przez Kupującego (w tym w formie elektronicznej), obejmujące wiążącą Kupującego od momentu złożenia Zamówienia ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży i określające Produkt lub Produkty, które Kupujący chce nabyć od Sprzedawcy, a także zawierające dane Klienta konieczne dla zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży. W ramach jednego zamówienia, Kupujący może złożyć kilka ofert zakupu Produktu;
      20. Zamówienie Ekspresowe – świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta opcjonalna usługa dodatkowa polegająca na realizacji Zamówienia w terminie do 3 dni roboczych. Realizacja Zamówienia Ekspresowego wiąże się z powiększeniem o 50% Ceny za Produkty objęte Zamówieniem.

 

  • POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

      1. Regulamin skierowany jest do Klientów będących zarówno Konsumentami, jak i Przedsiębiorcami.
      2. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu korzystania przez Klientów ze Sklepu Internetowego – w tym do składania Zamówień, zawierania Umów Sprzedaży oraz korzystania z pozostałych Usług Elektronicznych świadczonych przez Sprzedawcę. 
      3. Regulamin stanowi integralną część Umowy o Świadczenie Usług oraz Umowy Sprzedaży.
      4. Informacje prezentowane w Sklepie Internetowym stanowią jedynie  zaproszenie do zawarcia umowy, kierowane przez Sprzedawcę do Klientów, a nie ofertę w myśl przepisów Kodeksu Cywilnego. 
      5. Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży z chwilą złożenia Zamówienia za pośrednictwem funkcjonalności Koszyka. Klient może również, za pośrednictwem formularza wycen, zwrócić się do Sprzedawcy z zapytaniem o Cenę Produktu konfigurowanego w zakresie parametrów innych, niż standardowo umożliwia do Sprzedawca w ramach Sklepu Internetowego w odniesieniu do poszczególnych Produktów. W takiej sytuacji, Klient składa Sprzedawcy ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży z chwilą zaakceptowania warunków wskazanych przez Sprzedawcę w odpowiedzi na zapytanie złożone przez Klienta za pośrednictwem formularza wycen.
      6. Korzystanie z Usług Elektronicznych wiąże się z typowymi zagrożeniami związanymi z transmisją danych poprzez sieć Internet, tj. zagrożeniami dotyczącymi rozpowszechnienia danych Klienta, uzyskiwania do nich dostępu przez osoby nieuprawnione lub utrata danych Klienta. Sprzedawca oraz Klient są zobowiązani podejmować działania mające na celu redukcję ryzyka wystąpienia takich zagrożeń. Sprzedawca w szczególności stosuje odpowiednie zabezpieczenia, o których mowa w Regulaminie, a Klient zobowiązany jest nie udostępniać osobom informacji o danych udostępnianych w ramach Sklepu Internetowego.
      7. Korzystanie ze Sklepu Internetowego, w tym przede wszystkim korzystanie z Usług Elektronicznych, składanie Zamówień lub zawieranie Umów Sprzedaży jest możliwe pod warunkiem spełnienia odpowiednich wymagań technicznych przez urządzenie końcowe i system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient. Wymagania techniczne niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Sklepu Internetowego i korzystania z jego funkcjonalności – w tym przede wszystkim – z Usług Elektronicznych, obejmują posiadanie urządzenia końcowego w postaci komputera lub innego urządzenia podłączonego do sieci Internet o przepustowości minimalnej umożliwiającej płynne odświeżanie stron www, posiadającego minimalną rozdzielczość ekranu 1280 x 720 pikseli, wyposażonego w jedną z następujących przeglądarek internetowych: Chrome, Internet Explorer, Firefox, Edge, Safari, Opera, obsługującą Java Script oraz umożliwiającą zapisywanie plików cookie. Aby korzystać ze Sklepu Internetowego we wskazanym wyżej zakresie, Klient musi posiadać funkcjonalny adres e-mail oraz urządzenie umożliwiające poprawne wypełnianie formularzy elektronicznych;
      8. Korzystanie ze Sklepu Internetowego za pośrednictwem przeglądarki internetowej, może wiązać się z koniecznością poniesienia kosztów połączenia z siecią Internet (opłata za transfer danych), zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta Klient.
      9. W przypadku ewentualnego braku zgodności Usług Elektronicznych z Regulaminem – Klient będzie współpracować ze Sprzedawcą w celu ustalenia czy brak zgodności Usług Elektronicznych z Regulaminem wynika z cech urządzenia końcowego lub systemu informatycznego Klienta. W przypadku niezgodności Usług Elektronicznych z Regulaminem, Konsumentowi przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w Aktach Prawnych.
      10. Sprzedawca może powierzyć obsługę poszczególnych funkcjonalności Sklepu Internetowego wybranym podwykonawcom. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby nie miało to wpływu na zakres oraz jakość Usług Elektronicznych.
      11. Sprzedawca może świadczyć na rzecz Klienta inne usługi dodatkowe na zasadach uregulowanych w ramach odrębnych regulaminów.

 

  • USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM

 

      1. Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu Internetowego świadczy na rzecz Klientów nieodpłatnie następujące Usługi Elektroniczne:
      1. umożliwianie Klientom składania Zamówień i zawierania Umów Sprzedaży, na zasadach określonych w Regulaminie;
      2. umożliwienie korzystania z Koszyka;
      3. umożliwienie przeglądania Treści widocznych w Sklepie Internetowym;
      4. umożliwienie tworzenia listy ulubionych Produktów (wishlist);
      5. formularz kontaktowy;
      6. formularz wycen Produktów;
      7. umożliwienie wyszukiwania Produktów;
      8. umożliwienie konfigurowania Produktów – w tym, w przypadku niektórych Produktów wskazanych przez Sprzedawcę – umożliwienie wskazywania kolorystyki elementów Produktu oraz umożliwienie przekazywania Sprzedawcy informacji o treści, która ma zostać zawarta na Produkcie oraz przesyłanie plików graficznych, które mają zostać odwzorowane na Produkcie;
      9. umożliwienie wystawiania opinii o Produktach.
      1. Umowa o Świadczenie Usług zostaje zawarta między Klientem, a Sprzedawcą z chwilą zaakceptowania przez Klienta Regulaminu. 
      2. Korzystanie z Koszyka rozpoczyna się z momentem dodania przez Klienta pierwszego Produktu do Koszyka. Koszyk ulega zakończeniu z chwilą złożenia lub zaprzestania składania Zamówienia przez Klienta. W zależności od wykorzystywanej przez Klienta przeglądarki, Koszyk może zapamiętywać informacje o Produktach wybranych przez Klienta również po zakończeniu sesji przeglądarki – w takim przypadku Koszyk nie gwarantuje jednak dostępności wybranych przez Klienta Produktów w celu umożliwienia złożenia Zamówienia w późniejszym terminie.
      3. Klient zobowiązuje się:
      1. wskazywać w Zamówieniu jedynie prawdziwych, aktualnych i wszystkich niezbędnych danych Klienta, a w przypadku ich zmiany – niezwłocznie zaktualizować dane, w tym dane osobowe, podane Sprzedawcy przez Klienta w związku z zawarciem Umowy Sprzedaży lub korzystaniem z Usług Elektronicznych;
      2. korzystać z Usług Elektronicznych w sposób niezakłócający funkcjonowania Sprzedawcy oraz Sklepu Internetowego;
      3. korzystać z Usług Elektronicznych w sposób zgodny z Aktami Prawnymi, postanowieniami Regulaminu i zasadami współżycia społecznego;
      4. terminowej zapłaty Ceny oraz innych ustalonych przez Klienta i Sprzedawcę kosztów związanych z Umową Sprzedaży – w pełnej wysokości;
      5. nie dostarczać i nie przekazywać w ramach Sklepu Internetowego jakichkolwiek Nielegalnych Treści – w tym  w szczególności treści naruszających majątkowe prawa autorskie osób trzecich albo ich dobra osobiste;
      6. nie umieszczać w Sklepie Internetowym niezamówionej informacji handlowej; 
      7. nie podejmować czynności informatycznych lub jakichkolwiek innych czynności zmierzających do wejścia w posiadanie informacji nieprzeznaczonych dla Klienta, w tym danych innych Klientów lub ingerencję w zasady lub techniczne aspekty funkcjonowania Sklepu Internetowego;
      8. nie modyfikować w sposób nieuprawniony Treści dostarczanych przez Sprzedawcę, w szczególności podanych w ramach Sklepu Internetowego Cen lub opisów i zdjęć Produktów.
      1. Sprzedawca może ze względów technicznych czasowo wyłączyć niektóre funkcjonalności Sklepu Internetowego w celu jego ulepszenia, dodawania usług lub przeprowadzania konserwacji.
      2. Klient może w każdym czasie wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o Świadczenie Usług składane przez Klienta może zostać złożone w szczególności przez przesłanie jego treści np. pisemnie na adres: ul. Jana Pawła II 93, 34-115 Ryczów lub na adres e-mail: kontakt@lumineconcept.pl. Wypowiedzenie Umowy o Świadczenie Usług pozostaje bez wpływu na wykonanie już zawartych Umów Sprzedaży lub złożonych Zamówień.
      3. Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług w następujących przypadkach:
      1. sposób korzystania z Usług Elektronicznych przez Klienta jest sprzeczny z zasadami i celem funkcjonowania Sklepu Internetowego;
      2. działalność Klienta jest sprzeczna z obowiązującymi normami obyczajowymi, nawołuje do przemocy bądź popełnienia przestępstwa, lub też narusza prawa osób trzecich;
      3. Klient narusza postanowienia pkt III ust. 4 Regulaminu;
      1. Oświadczenie o wypowiedzeniu Umowy o Świadczenie Usług składane przez Sprzedawcę zostanie przesłane na podany przez Klienta adres e-mail.
      2. Termin wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług dla każdej ze stron wynosi 14 dni.
      3. Reklamacje związane z Usługami Elektronicznymi można składać np. pisemnie na adres: ul. Jana Pawła II 93, 34-115 Ryczów lub na adres e-mail: kontakt@lumineconcept.pl. W zgłoszeniu reklamacji Klient powinien wskazać przyczynę reklamacji, żądanie Klienta oraz dane kontaktowe Klienta. Sprzedawca rozpatruje reklamację w terminie do 14 dni od dnia jej złożenia, chyba że z Aktów Prawnych wynika inny termin.
      4. Klient ma możliwość wystawiania opinii o Produktach – Sprzedawca zastrzega sobie możliwość publikowania w Sklepie Internetowym jedynie wybranych opinii. Możliwość wystawienia opinii może być uzależniona od podania numeru Zamówienia.

 

  • ZAMÓWIENIA I UMOWY SPRZEDAŻY 

 

      1. Sprzedawca umożliwia Klientom składanie Zamówień na stronie Sklepu Internetowego, drogą mailową – na adres e-mail: kontakt@lumineconcept.pl oraz za pośrednictwem wiadomości prywatnych w portalu Facebook [@Lumine Concept] oraz Instagram [@Lumine.Concept]. Sprzedawca może wprowadzać kolejne sposoby składania Zamówień z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.
      2. Sprzedawca może udostępnić Klientom możliwość skorzystania z usług dodatkowych względem Umów Sprzedaży, tj. odpłatnych usług dodatkowych, świadczonych na rzecz Klienta przez Sprzedawcę na zasadach przewidzianych w Regulaminie. Zakres dostępnych usług dodatkowych może być uzależniony od rodzaju Produktu, miejsca dostawy lub sposobu dostawy wybranego przez Klienta (np. konfigurowanie Produktów według specyfikacji Klienta, zamówienie ekspresowe). Wybór usługi dodatkowej (zawarcie umowy w zakresie usługi dodatkowej) jest możliwy wyłącznie w ramach składania Zamówienia na Produkt za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub innych środków porozumiewania się na odległość przewidzianych przez Sprzedawcę. Szczegółowe informacje dotyczące usług dodatkowych dostępnych za pośrednictwem Sklepu Internetowego, w szczególności ich koszt, zakres i dostępność, są Klientowi wskazywane za pośrednictwem Sklepu Internetowego lub innych środków porozumiewania się na odległość przewidzianych przez Sprzedawcę. 
      3. Główne cechy świadczenia realizowanego zgodnie z Zamówieniem złożonym za pośrednictwem Sklepu Internetowego, z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia, są określone na stronie każdego Produktu widocznego w Sklepie Internetowym. W przypadku Zamówienia realizowanego wskutek złożenia przez Klienta zapytania o Cenę Produktów poprzez formularz wycen, główne cechy świadczenia realizowanego wskutek złożenia takiego zapytania, są wskazywane Klientowi drogą mailową.
      4. Złożenie Zamówienia przez Klienta za pośrednictwem Sklepu Internetowego odbywa się w jeden z następujących sposobów:
      1. Za pośrednictwem funkcjonalności Koszyka:
        1. wybór Produktu przez Klienta, a w przypadku Produktów, co do których Sprzedawca umożliwia ich konfigurację – określenie właściwości Produktu zgodnie z dostępnymi opcjami konfiguracji;
        2. w przypadku Produktów, co do których Sprzedawca umożliwia wskazanie dodatkowych informacji – np. o rozmiarze, treści lub elementach graficznych jakie mają znaleźć się na Produkcie – podanie przez Klienta takich informacji;
        3. dodanie wybranych Produktów do Koszyka;
        4. przejście do formularza Zamówienia w celu wypełnienia szczegółowych danych;
        5. wypełnienie formularza Zamówienia danymi wymaganymi do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży, a także ewentualnej umowy o świadczenie usługi dodatkowej w przypadku jej wyboru lub uzgodnienia ze Sprzedawcą. Zgłoszenie chęci otrzymania faktury VAT oraz podanie prawidłowego numeru NIP Klienta jest wymagane na etapie składania Zamówienia, w przypadku chęci otrzymania przez Klienta faktury VAT. W przypadku braku podania numeru NIP na tym etapie składania Zamówienia, faktura VAT nie będzie mogła zostać wystawiona;
        6. wybór dodatkowych usług, jeżeli są dostępne (np. usługi Zamówienia Ekspresowego), wybór spośród dostępnych sposobów zapłaty, oraz metod dostawy;
        7. akceptacja Regulaminu;
        8. weryfikacja podsumowania Zamówienia; 
        9. złożenie Zamówienia
        10. W odpowiedzi na otrzymane Zamówienie, Sprzedawca wysyła do Klienta wiadomość e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia oraz rozpoczęcie jego weryfikacji;
      2. Za pośrednictwem formularza wycen:
        1. wybór Produktu przez Klienta, a w przypadku Produktów, co do których Sprzedawca umożliwia ich konfigurację – określenie właściwości Produktu zgodnie z dostępnymi opcjami konfiguracji;
        2. wskazanie dodatkowych cech Produktów, według życzenia Klienta (np. rozmiar, kolor, umieszczenie określonej treści – tekstu lub grafiki);
        3. wypełnienie odpowiednich danych w formularzu – w tym w szczególności danych kontaktowych Klienta;
        4. wysłanie wypełnionego formularza wycen do Sprzedawcy;
        5. udzielenie przez Sprzedawcę drogą mailową (na adres e-mail wskazany przez Klienta w formularzu wycen) odpowiedzi ze wskazaniem Ceny, terminu realizacji oraz dostępnych opcji dostawy, płatności i usług dodatkowych;
        6. weryfikacja warunków Zamówienia wskazanych przez Sprzedawcę;
        7. wskazanie danych do dostawy zamówionych Produktów;
        8. wybór przez Klienta spośród dostępnych opcji dostawy, płatności i usług dodatkowych (np. usługi Zamówienia Ekspresowego);
        9. akceptacja Regulaminu;
        10. zgłoszenie chęci otrzymania faktury VAT oraz podanie prawidłowego numeru NIP. W przypadku braku podania numeru NIP na tym etapie składania Zamówienia, faktura VAT nie będzie mogła zostać wystawiona;
        11. złożenie Zamówienia poprzez odpowiedź na wiadomość e-mail Sprzedawcy;
        12. weryfikacja Zamówienia przez Sprzedawcę;
      1. Po zweryfikowaniu Zamówienia, Sprzedawca wysyła do Klienta wiadomość e-mail, w której:
      1. potwierdzi przyjęcie jednej, niektórych lub wszystkich ofert złożonych w ramach Zamówienia albo
      2. przekaże informację o braku możliwości przyjęcia niektórych lub wszystkich ofert Klienta, w tym również w zakresie określonych form płatności lub dostawy lub usług dodatkowych, z ważnych przyczyn, obejmujących przede wszystkim brak dostępności Produktu lub brak płatności za Zamówienie lub naruszenie przez Klienta pkt III ust. 4 Regulaminu.
      1. W przypadku płatności za pośrednictwem zewnętrznego dostawcy usług płatniczych, Klient może zostać przekierowany na jego stronę w celu dokonania płatności.
      2. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości Sprzedawcy wskazanej w ust. 5.1 powyżej w zakresie wskazanych w niej Produktów, co stanowi potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Niniejszy ustęp stosuje się odpowiednio do ewentualnej umowy w zakresie usług dodatkowych.
      3. Łączna wartość Zamówienia obejmuje Cenę, koszty dostawy oraz ewentualnie – koszty usług dodatkowych. O łącznej wartości Zamówienia składanego za pośrednictwem Sklepu Internetowego, Klient jest informowany w trakcie składania Zamówienia, w tym w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży, a także umową w zakresie usługi dodatkowej, ewentualnie wskazanej przez Klienta w Zamówieniu.
      4. Promocje obowiązujące w Sklepie Internetowym, w tym w szczególności wynikające z kodów rabatowych, nie podlegają łączeniu, o ile warunki aktualnie obowiązujących promocji nie stanowią inaczej.
      5. W przypadku, gdy wykonanie Umowy Sprzedaży lub ewentualnych usług dodatkowych wybranych przez Klienta wiąże się z koniecznością podania przez Klienta określonych danych (w tym np. treści lub grafik w trakcie konfiguracji Produktów), Klient ponosi pełną odpowiedzialność za to, aby podane przez niego dane były zgodne z prawdą, aktualne oraz kompletne, a także aby nie naruszały one żadnych praw osób trzecich. Klient przyjmuje do wiadomości, że Sprzedawca nie weryfikuje prawdziwości, aktualności, kompletności oraz zgodności z prawem podanych przez Klienta danych – wszelkie skutki wynikające z podania przez Klienta danych nieprawdziwych, nieaktualnych, niekompletnych lub naruszających przepisy Aktów Prawnych lub prawa osób trzecich obciążają Klienta.
      6. Zamówienia mogą być realizowane tylko na terenie Polski. Zamówienia należy składać w języku polskim.
      7. Sklep Internetowy pozwala na składanie Zamówień przez całą dobę, we wszystkie dni roku. Ewentualne przerwy w dostępności sklepu mogą być spowodowane pracami serwisowymi prowadzonymi przez Sprzedawcę na zasadach określonych w Regulaminie oraz czynnikami niezależnymi Sprzedawcy i nie mogą być podstawą kierowania jakichkolwiek roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
      8. Klient ma możliwość anulowania Zamówienia przed dokonaniem zapłaty, poprzez kontakt telefoniczny lub mailowy ze Sprzedawcą.
      9. Po akceptacji przez Klienta projektu Produktu przesłanego przez Sprzedawcę w trakcie realizacji Zamówienia Produktu konfigurowanego w sposób określony przez Klienta w treści Zamówienia, nie jest możliwa późniejsza zmiana kształtu, koloru, treści ani rozmiaru zamówionego Produktu.
      10. Po akceptacji przez Klienta projektu Produktu przesłanego przez Sprzedawcę w trakcie realizacji Zamówienia Produktu konfigurowanego w sposób określony przez Klienta w treści Zamówienia, za wadę Produktu nie będą uznawane niezauważone wcześniej błędy wynikające z niezgodności treści jaka ma zostać umieszczona na Produkcie (wskazana przez Klienta w Zamówieniu) oraz błędnego przekierowania kodów QR.
      11. W przypadku odmowy odbioru Produktu przez Klienta, Umowę Sprzedaży uznaje się za rozwiązaną, z zastrzeżeniem, że nie dotyczy to Umów Sprzedaży, których przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Klienta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. Produktu, który zgodnie z wybraną przez Klienta usługą dodatkową, jest konfigurowany w sposób wskazany przez Klienta w Zamówieniu).
      12. Przedsiębiorca upoważnia Sprzedawcę do wystawiania faktur bez podpisu odbiorcy oraz wyraża zgodę na ich otrzymywanie od Sprzedawcy w formie elektronicznej.

 

  • REKLAMACJE 

 

      1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta, jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, są określone w przepisach rozdziału 5a Ustawy o Prawach Konsumenta.
      2. Produkty nie są objęte gwarancją Sprzedawcy.
      3. Sprzedawca obowiązany jest dostarczyć Konsumentowi Produkt zgodny z zawartą Umową Sprzedaży.
      4. Reklamacja związana z zakupionym Produktem może zostać złożona przez Konsumenta w szczególności pisemnie na adres: ul. Jana Pawła II 93, 34-115 Ryczów lub na adres e-mail: kontakt@lumineconcept.pl. Rozpatrzenie reklamacji może wiązać się z koniecznością przesłania reklamowanego Produktu Sprzedawcy. Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w ciągu 14 dni od jej otrzymania. Jeżeli Sprzedawca nie udzielił odpowiedzi w tym terminie, uważa się, że uznał reklamację.
      5. Jeżeli Produkt jest niezgodny z Umową Sprzedaży, Konsument może, z zastrzeżeniami i na zasadach określonych w Ustawie o Prawach Konsumenta, żądać naprawy lub wymiany takiego Produktu. Zastrzega się jednak, że w przypadku gdy doprowadzenie do zgodności Produktu z Umową Sprzedaży w sposób wybrany przez Konsumenta (naprawa lub wymiana) jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów, wówczas Sprzedawca może:
      1. dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub
      2. dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, lub
      3. gdy niemożliwość lub nadmierność kosztów dotyczy zarówno naprawy, jak i wymiany, Sprzedawca jest uprawniony do odmowy doprowadzenia towaru do zgodności z Umową Sprzedaży – w przypadku odmowy, Konsumentowi przysługują uprawnienia wskazane w ust. 7 poniżej.

 

Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, a w szczególności znaczenie braku zgodności Produktu z Umową Sprzedaży, wartość Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży, oraz niedogodności dla Konsumenta powstałe wskutek zmiany sposobu lub odmowy doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową Sprzedaży.

      1. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową Sprzedaży, i bez nadmiernych dla niego niedogodności, uwzględniając specyfikę Produktu oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.
      2. Konsument może, z zastrzeżeniami i na zasadach określonych w Ustawie o Prawach Konsumenta, złożyć oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży, gdy wystąpiła przynajmniej jedna z następujących sytuacji:
      1. Sprzedawca odmówił naprawy lub wymiany Produktu zgodnie z ust. 5.3 powyżej;
      2. Sprzedawca nie dokonał naprawy lub wymiany Produktu zgodnie z ust. 6 powyżej;
      3. brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić Produkt do zgodności z Umową Sprzedaży;.
      4. brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie Ceny albo odstąpienie od Umowy Sprzedaży.
      5. z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności sprawy wyraźnie wynika, że Sprzedawca nie dokona naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta.

 

Obniżona Cena musi pozostawać w takiej proporcji do Ceny wynikającej z Umowy Sprzedaży, w jakiej wartość Produktu niezgodnego z Umową Sprzedaży pozostaje do wartości Produktu zgodnego z Umową Sprzedaży.

      1. Konsument nie może odstąpić od Umowy Sprzedaży, jeżeli niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży jest nieistotna. Nie wyklucza to realizacji przez Konsumenta prawa odstąpienia od Umowy Sprzedaży zgodnie z postanowieniami określonymi w punkcie IX Regulaminu.
      2. Jeżeli brak zgodności z Umową Sprzedaży dotyczy jedynie niektórych Produktów dostarczonych przez Sprzedawcę na podstawie Umowy Sprzedaży, Konsument może odstąpić od Umowy Sprzedaży jedynie w odniesieniu do tych Produktów, a także w odniesieniu do innych Produktów nabytych przez Konsumenta wraz Produktami niezgodnymi z Umową Sprzedaży, jeżeli nie można rozsądnie oczekiwać, aby Konsument zgodził się zatrzymać wyłącznie Produkty zgodne z Umową Sprzedaży.
      3. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia Ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu Ceny.
      4. W razie odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Konsument niezwłocznie zwraca towary Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi Cenę niezwłocznie, ale nie później niż w terminie 14 dni otrzymania Produktu lub dowodu jego odesłania. Sprzedawca dokonuje zwrotu Ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
      5. W opisie reklamacji Konsument powinien podać: (i) informacje i okoliczności dotyczące przedmiotu reklamacji, w szczególności okoliczności wskazujących na niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży; (ii) żądanie napraw lub wymiany, ewentualnie w przypadku okoliczności wymienionych w ust. 7 powyżej, oświadczenie o obniżeniu Ceny albo odstąpieniu do Umowy Sprzedaży; oraz (iii) dane kontaktowych składającego reklamację. Wymogi podane w zdaniu poprzednim są jedynie zaleceniem i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem takiego zalecenia.
      6. Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Produktu z Umową Sprzedaży, jeżeli brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży istniał w chwili jego dostarczenia i został ujawniony w ciągu dwóch lat od dnia dostarczenia Produktu Konsumentowi.
      7. Jeżeli Konsument, najpóźniej w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży, wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy Produktu, Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności Produktu z Umową Sprzedaży na zasadach określonych w art. 43b ust. 4 Ustawy o Prawach Konsumenta.

 

  • DOSTAWA PRODUKTÓW

 

      1. Dostawa Produktów jest możliwa jedynie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
      2. Dostępne metody dostawy Produktów są prezentowane Klientowi na stronie Sklepu Internetowego, a także w chwili składania przez Klienta Zamówienia.
      3. Dostępne metody dostawy Produktów mogą być uzależnione od wybranego sposobu płatności lub Produktu, mogą one ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie lub konfiguracji Produktów przez Klienta, w szczególności z uwagi na liczbę, rozmiar lub wagę Produktów.
      4. Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, a wysokość końcowej opłaty może zależeć od wybranego przez Klienta Produktu – w tym w szczególności z uwagi na liczbę, rozmiar lub wagę Produktów. Sprzedawca może w wybranym przez siebie czasie określić próg minimalnej wartości Zamówienia, dla której dostawa Produktów objętych Umową Sprzedaży jest darmowa. Sprzedawca może przewidzieć, że określone formy dostawy są darmowe.
      5. Na długość terminu dostarczenia Klientowi Produktu (termin dostawy) składa się (i) czas wykonania Produktu, (ii) czas przygotowania Zamówienia do wysyłki przez Sprzedawcę oraz czas doręczenia Produktu przez przewoźnika. Termin dostawy liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego lub konta rozliczeniowego Sprzedawcy, nie jest jednak dłuższy niż 14 Dni Roboczych, chyba że w opisie wybranego przez Klienta Produktu lub w trakcie składania Zamówienia podano inny termin, lub też Klient korzysta z usługi w postaci Zamówienia Ekspresowego. W przypadku jednoczesnego złożenia Zamówienia na kilka Produktów o różnych terminach dostawy, terminem dostawy jest najdłuższy podany termin.
      6. Czas doręczenia Produktu przez przewoźnika jest uzależniony od wybranej przez Klienta metody dostawy.
      7. W przypadku gdy Klient z własnej winy nie odbierze Produktów objętych Zamówieniem od wybranego przez Klienta przewoźnika, w terminie wskazanym w regulaminie takiego przewoźnika, uznaje się, że niebezpieczeństwo utraty lub zniszczenia takich Produktów przeszło na Klienta z upływem terminu na odbiór Produktu przez Klienta od przewoźnika. W przypadku zwrotu Produktów przez przewoźnika do Sprzedawcy, Klient będzie zobowiązany do ponownego uiszczenia ewentualnych kosztów przesłania mu zamówionych Produktów.

 

  • PŁATNOŚCI ZA ZAMÓWIENIA

 

      1. Sprzedawca udostępnia Klientowi różne sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży. Dostępne metody płatności są prezentowane Klientowi w Sklepie Internetowym, a także w chwili składania przez Klienta Zamówienia. W przypadku Zamówień realizowanych po złożeniu przez Klienta zapytania poprzez formularz wycen, informacje takie są prezentowane Klientowi drogą mailową.
      2. Dostępne metody płatności mogą być uzależnione od wybranego przez Klienta sposobu dostawy Produktu. Dostępne metody płatności mogą ulegać zmianie w przypadku składania kilku Zamówień jednocześnie. Rozliczenia transakcji płatnościami elektronicznymi i kartą płatniczą przeprowadzane są zgodnie z wyborem Klienta za pośrednictwem upoważnionych zewnętrznych dostawców usług płatniczych i na zasadach określonych w warunkach świadczenia usług przez takich dostawców.
      3. Nieuiszczenie płatności przez Klienta w ciągu 5 Dni Roboczych od złożenia Zamówienia wybierając płatność przelewem tradycyjnym, spowoduje brak przyjęcia przez Sprzedawcę oferty złożonej przez Klienta w ramach Zamówienia.

 

  • POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ

 

      1. Skorzystanie przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń jest dobrowolne. Poniższe postanowienia Regulaminu mają jedynie charakter informacyjny i nie stanowią zobowiązania Sprzedawcy do skorzystania z pozasądowych sposobów rozwiązywania sporów. Oświadczenie Sprzedawcy o zgodzie lub odmowie wzięcia udziału w postępowaniu w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich składane jest przez Sprzedawcę na papierze lub innym trwałym nośniku w przypadku, gdy w następstwie złożonej przez Konsumenta reklamacji spór między nim, a Konsumentem nie został rozwiązany.
      2. Zasady postępowań pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz obowiązki przedsiębiorców w tym zakresie określone są odrębnie w obowiązujących przepisach Aktów Prawnych. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur mogą być dostępne w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników Konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej, w szczególności również pod następującym adresem internetowym: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
      3. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
      1. Konsument może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej, z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży;
      2. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów;
      3. Konsument może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi również źródło informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.

 

  • PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY (ZWROT PRODUKTU)

 

      1. Z zastrzeżeniem ust. 10 poniżej, Konsument, który zawarł na odległość Umowę Sprzedaży lub inną umowę ze Sprzedawcą, może od niej odstąpić bez podawania przyczyny i bez ponoszenia jakichkolwiek kosztów innych niż przewidziane przez przepisy prawa, w terminie 14 dni od dnia, o którym mowa w ust. 5 poniżej (zwrot Produktu).
      2. Do zachowania terminu wystarczy złożenie przez Konsumenta oświadczenia Sprzedawcy przed jego upływem. Konsument może złożyć jakiekolwiek jednoznaczne oświadczenie, w którym poinformuje o swoim odstąpieniu od Umowy Sprzedaży lub innej umowy zawartej ze Sprzedawcą na odległość. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość może zostać złożone na przykład pisemnie na adres: ul. Jana Pawła II 93, 34-115 Ryczów lub na adres e-mail na adres kontakt@lumineconcept.pl, lub za pośrednictwem odpowiedniej funkcjonalności Sklepu Internetowego. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za niezawartą.
      3. W sytuacji, gdy Konsument wybierze elektroniczną formę odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub innej umowy zawartej ze Sprzedawcą na odległość, Sprzedawca jest zobowiązany do przesłania Konsumentowi potwierdzenia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy zawartej na odległość.
      4. Konsument może (lecz nie musi) skorzystać z wzoru formularza odstąpienia, stanowiącego Załącznik nr 1 do Regulaminu. Zaleca się dodanie w oświadczeniu o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży numeru Zamówienia lub rachunku –przyspieszy to obsługę złożonego oświadczenia o odstąpieniu.
      5. Bieg terminu na odstąpienie od Umowy Sprzedaży rozpoczyna się od dnia objęcia Produktu w posiadanie przez Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku Umowy Sprzedaży, która:
      1. obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub części, albo
      2. polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów.
      1. W przypadku umów zawartych na odległość innych niż Umowa Sprzedaży bieg terminu rozpoczyna się od dnia zawarcia danej umowy.
      2. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym). Jeżeli Konsument wybrał sposób dostawy Produktu inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów w wysokości przekraczającej koszt najtańszego zwykłego sposobu dostawy.
      3. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Jeżeli Sprzedawca nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Konsumenta do chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
      4. Konsument ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy Sprzedaży, zwrócić Produkt Sprzedawcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sprzedawcę do odbioru, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt. Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu Produktu tytułem odstąpienia od umowy tj. w szczególności koszty opakowania, zabezpieczenia i nadania Produktu. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Produktu przed jego upływem. Konsument zwraca Produkt na adres: ul. Jana Pawła II 93, 34-115 Ryczów.
      5. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. 
      6. [WYŁĄCZENIA PRAWA ODSTĄPIENIA OD UMOWY] Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do umów: (i) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę, za którą Konsument jest zobowiązany do zapłaty Ceny, za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości (np. zrealizowane wybranych przez Konsumenta usług dodatkowych); (ii) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tj. w szczególności zakup Produktu wraz z usługą dodatkową, polegającą na konfiguracji Produktu według informacji przekazanych przez Konsumenta podczas składania Zamówienia); (iii) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia; (iv) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (v) w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; (vi) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów; (vii) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (viii) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przed Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta.
      7. Skuteczne odstąpienie przez Konsumenta od umowy w zakresie wybranych przez Klienta usług dodatkowych w przypadku danej Umowy Sprzedaży nie skutkuje odstąpieniem od zawartej Umowy Sprzedaży. 
      8. Skuteczne odstąpienie przez Konsumenta od Umowy Sprzedaży skutkuje wygaśnięciem umowy w zakresie związanej z nią usługi dodatkowej, chyba że umowa w zakresie usługi dodatkowej została już wykonana. 
      9. Konsument nie ma możliwości odstąpienia od umowy zawartej ze Sprzedawcą na odległość, w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (tj. w szczególności zakup Produktu wraz z usługą dodatkową, polegającą na konfiguracji Produktu według informacji przekazanych przez Konsumenta podczas składania Zamówienia).

 

  • POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW

 

      1. Postanowienia punktu X Regulaminu odnoszą się wyłącznie do Przedsiębiorców oraz mają pierwszeństwo względem pozostałych postanowień Regulaminu.
      2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży lub umowy w zakresie usług dodatkowych zawartych z Przedsiębiorcą w terminie 14 dni od dnia ich zawarcia. Odstąpienie takie może nastąpić bez podania przyczyny, zaś Przedsiębiorca nie może z tego powodu wywodzić żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy. 
      3. Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne dla Przedsiębiorców sposoby płatności. Uprawnienie to jest niezależne od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności.
      4. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi przechodzą na Przedsiębiorcę korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu wydania go przewoźnikowi aż do wydania go Przedsiębiorcy przez przewoźnika oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.
      5. Odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za Produkt wobec Klientów niebędących Konsumentami zostaje wyłączona. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności wobec Klientów niebędących Konsumentami za niezgodność Produktu z Umową Sprzedaży, o której mowa w pkt V Regulaminu.
      6. Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę o Świadczenie Usług zawartą z Przedsiębiorcą ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Przedsiębiorcy stosownego oświadczenia w dowolnej formie.
      7. Sprzedawca, a także jego pracownicy, upoważnieni przedstawiciele i pełnomocnicy nie ponoszą odpowiedzialności wobec Przedsiębiorcy, jego podwykonawców, pracowników, upoważnionych przedstawicieli lub pełnomocników za wszelkie szkody, w tym utratę zysków, w tym z tytułu czynu niedozwolonego (chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy Aktów Prawnych stanowią inaczej), chyba że szkoda została spowodowana przez nich umyślnie.
      8. W przypadku ustalenia odpowiedzialności Sprzedawcy, jego pracowników, upoważnionych przedstawicieli lub pełnomocników, odpowiedzialność ta w stosunku do Przedsiębiorcy, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona do wysokości zapłaconej Ceny z tytułu ostatniej Umowy Sprzedaży – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie.
      9. Okoliczność, że działanie lub zaniechanie, z którego szkoda wynikła, stanowiło niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązania, wyłącza roszczenia Przedsiębiorcy o naprawienie szkody z tytułu czynu niedozwolonego.
      10. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Przedsiębiorcą zostają poddane pod rozstrzygniecie sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
      11. Sprzedawca, na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów Aktów Prawnych, może dokonać w każdym czasie zmiany postanowień Regulaminu, odnoszących się do Przedsiębiorców.
      12. Postanowień punktu IX Regulaminu nie stosuje się do Przedsiębiorców będących osobami fizycznymi prowadzącymi działalność gospodarczą, zawierającymi ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z ich działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla nich charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nich działalności gospodarczej (PKD), określonego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, z wyjątkiem ust. 5 powyżej. Przedsiębiorcom, o których mowa w zdaniu poprzedzającym, przysługuje w szczególności uprawnienie do odstąpienia od umowy na zasadach przewidzianych dla Konsumenta w pkt IX Regulaminu.

 

  • PRAWA WŁASNOŚCI INTELEKTUALNEJ

 

      1. Wszelkie prawa wyłączne do Treści dostępnych dla Klienta w Sklepie Internetowym po ich umieszczeniu tam przez Sprzedawcę lub jego kontrahentów, w szczególności elementy graficzne i tekstowe (w tym logotypy i inne oznaczenia), oprogramowanie oraz prawa w zakresie baz danych podlegają ochronie prawnej i przysługują Sprzedawcy lub podmiotom współpracującym ze Sprzedawcą. Sprzedawca upoważnia Klienta do korzystania z Treści nieodpłatnie i bez ograniczeń terytorialnych – z zastrzeżeniem, że takie korzystanie przez Klienta będzie się odbywać zgodnie z przepisami Aktów Prawnych oraz wyłącznie w zakresie niezbędnym do prawidłowego korzystania ze Sklepu Internetowego.
      2. Korzystanie z Treści w innym zakresie niż przewidziany w pkt XI Regulaminu jest dopuszczalne wyłącznie na podstawie wyraźnej, uprzedniej zgody, udzielonej przez podmiot uprawniony z tytułu praw do takich Treści, na piśmie i pod rygorem nieważności.
      3. Klient, umieszczając jakiekolwiek treści w ramach Sklepu Internetowego (w tym przede wszystkim podczas składania Zamówienia) udziela Sprzedawcy niewyłącznej, nieodpłatnej licencji na wykorzystywanie, utrwalanie, zmienianie, usuwanie, uzupełnianie, wykonywanie publiczne, wyświetlanie publiczne, zwielokrotnianie i rozpowszechnianie tych treści, bez ograniczeń terytorialnych. Prawo to obejmuje uprawnienie Sprzedawcy do udzielania sublicencji w zakresie uzasadnionym realizacją Umowy o Świadczenie Usług lub Umowy Sprzedaży, a także upoważnienie do wykonywania samodzielnie przez Sprzedawcę lub za pomocą podmiotów trzecich praw zależnych do takich treści (w zakresie opracowania, dostosowywania, przerabiania i tłumaczenia utworu w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych). W zakresie, w którym Klient nie jest uprawniony do udzielania licencji, o których mowa w niniejszym ustępie, Klient zobowiązuje się uzyskać dla Sprzedawcy takie odpowiednie licencje, a w przypadku braku uzyskania takich licencji, będzie odpowiedzialny za szkodę poniesioną z tego tytułu przez Sprzedawcę – w tym w szczególności z tytułu roszczeń podnoszonych wobec Sprzedawcy przez podmioty trzecie, uprawnione do treści umieszczanych w Sklepie Internetowym przez Kupującego.
      4. Klient nie jest uprawniony w szczególności do tłumaczenia, przystosowywania, zmiany układu lub dokonywania jakichkolwiek innych zmian w Sklepie Internetowym, z wyjątkiem sytuacji przewidzianych w obowiązujących przepisach prawa.

 

  • ZMIANA REGULAMINU

 

      1. Sprzedawca jest uprawniony do zmiany treści Regulaminu (z wyjątkiem pkt X. Regulaminu, który dotyczy Przedsiębiorców i może ulec zmianie w każdym czasie) wyłącznie w przypadku wystąpienia przynajmniej jednego z poniżej wskazanych ważnych powodów:
      1. zmiany przepisów Aktów Prawnych regulujących sprzedaż Produktów lub świadczenie usług drogą elektroniczną przez Sprzedawcę wpływająca na wzajemne prawa i obowiązki określone w umowie zawieranej pomiędzy Klientem a Sprzedawcą lub zmiana interpretacji powyższych przepisów prawa wskutek orzeczeń sądów, decyzji, rekomendacji lub zaleceń właściwych w danym zakresie urzędów lub organów;
      2. zmiana sposobu świadczenia usług spowodowana wyłącznie względami technicznymi lub technologicznymi (w szczególności aktualizacja wymagań technicznych określonych w Regulaminie);
      3. zmiana zakresu lub sposobu świadczenia usług, do których stosują się zapisy Regulaminu, poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez Sprzedawcę dotychczasowych funkcjonalności lub usług objętych Regulaminem;
      4. zmiana zakresu lub sposobu świadczenia usług przez podmioty współpracujące ze Sprzedawcą poprzez wprowadzenie nowych, modyfikację lub wycofanie przez te podmioty dotychczasowych funkcjonalności lub usług, wpływające na wzajemne prawa i obowiązki pomiędzy Klientem a Sprzedawcą.
      1. W przypadku dokonania zmian w Regulaminie, Sprzedawca udostępni tekst jednolity Regulaminu poprzez jego publikację na stronie Sklepu Internetowego, a także za pomocą wiadomości, przesłanej na adres e-mail podany przez Klienta przy zawieraniu Umowy o Świadczenie Usług, co Strony uznają za wprowadzenie informacji o zmianie do środka komunikacji elektronicznej w taki sposób, żeby Klient mógł zapoznać się z jej treścią.
      2. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie z upływem 14 dni od dnia przesłania informacji o zmianie. W przypadku Klientów, którzy zawarli Umowę o Świadczenie Usług mają oni prawo do wypowiedzenia Umowy o Świadczenie Usług w terminie 14 dni od dnia powiadomienia ich o zmianie Regulaminu. Zmiana Regulaminu pozostaje bez znaczenia dla Umów Sprzedaży, Zamówień lub umów dotyczących usług dodatkowych zawartych lub złożonych przez Klienta przed zmianą Regulaminu.

 

  • PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH

 

      1. Sprzedawca jest administratorem danych osobowych Klientów. Sprzedawca zobowiązuje się stosować odpowiednie środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych.
      2. Podanie danych osobowych przez Klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu złożenia Zamówienia, zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży oraz do korzystania z Usług Elektronicznych.
      3. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klienta znajdują się w Polityce Prywatności.

 

  • POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

      1. Regulamin wchodzi w życie w dniu 01.01.2024 r.
      2. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
      3. Wybór prawa polskiego na podstawie Regulaminu nie pozbawia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie przepisów, których nie można wyłączyć w drodze umowy pomiędzy Sprzedawcą a Konsumentem.
      4. Treść Regulaminu jest udostępniana Klientowi bezpłatnie w ramach Sklepu Internetowego.
      5. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie istotnych postanowień zawieranej Umowy o Świadczenie Usług następuje poprzez przesłanie pocztą elektroniczną wiadomości na adres e-mail podany przez Klienta.
      6. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie istotnych postanowień zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez przesłanie Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem złożonego Zamówienia, jego weryfikacji i przystąpienia do realizacji. Sprzedawca udostępnia Klientowi dowód zakupu lub fakturę VAT w formie elektronicznej. Treść Umowy Sprzedaży, w tym jej istotne postanowienia, jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Sprzedawcy. Niniejsze postanowienie stosuje się odpowiednio od umów dotyczących usług dodatkowych wybranych przez Klienta.
      7. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają jakichkolwiek praw Konsumentów przysługujących im na mocy Aktów Prawnych. Wszelkie ewentualne wątpliwości Sprzedawca tłumaczy na korzyść Konsumenta.
      8. Postanowienia Regulaminu stosuje się odpowiednio, z uwzględnieniem i dostosowaniem do specyfiki danego środka porozumiewania się na odległość – do Zamówień składanych w inny udostępniany przez Sprzedawcę sposób niż za pośrednictwem Sklepu Internetowego.

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu – przykładowa treść oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży

 

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)

 

Adresat:

DOMINIKA GANCARCZYK LUMINE CONCEPT

  1. Jana Pawła II 93, 34-115 Ryczów

kontakt@lumineconcept.pl

 

Ja/My* niniejszym informuję/informujemy* o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów*:

umowy o świadczenie następującej usługi*:

Data zawarcia umowy*/odbioru*:

Imię i nazwisko konsumenta(-ów):

Adres konsumenta(-ów):

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):

Data:

 

(*) Niepotrzebne skreślić.